עיבוי עמודי בניינים

בנייני מגורים רבים בישראל נבנו על עמודים. אלא שעמודים אלה חשופים לפגיעות ולתהליכי בלאי ושחיקה טבעיים, אשר מעבר למפגע האסתטי שמהווה השחיקה, היא מסכנת את חוזקו, יציבותו ושלמותו של המבנה.

בהיבט ההנדסי, עמודי הבניין הם האלמנט שנושא את עומסי המבנה, לכן כאשר יציבותם וחוזקם המכאני נפגע, חשוב ביותר לטפל בחיזוק עיבוי ושיקום העמודים, ויפה שעה אחת קודם.

בדרך כלל הסימן הראשון שאמור להדליק "נורה אדומה" ולאותת לכך שדרוש חיזוק ועיבוי עמודי הבניין הוא קילופי טיח.

קילופים אלה מצביעים על תהליך הרסני שחל בעמודים, שאם אין מתקנים אותו בזמן וכנדרש, הוא עלול להתפשט ולגרום לסדיקה בבטון ומכאן לפגיעה בחוזק העמודים. למעשה, בחלק ניכר מהבניינים היווצרות הסדקים היא תוצאה של ביצוע לקוי ושימוש במוטות ברזל בעלי שכבת הגנה דקה. כאשר הבטון נסדק חודרת לחות לתוך ברזל הזיון, ומתחילה היווצרות של קורוזיה הגורמת לברזל להחליד, להתנפח ולדחוק את הבטון כלפי חוץ.

בתנאים אלה, הבטון מתחיל להתפורר, ברזל הזיון נחשף לאוויר, העמודים נחלשים ונפגעת יכולתם לשאת את העומסים שהם מתוכננים לשאת, עד כדי סכנה ממשית לקריסת המבנה.

עיבוי וחיזוק

בעמודים בעלי פגיעה קלה יחסית, או עמודים שתהליך הבלאי שלהם מצוי בשלביו הראשונים התיקון כולל טיפול בקורוזיה הפנימית באמצעות חומרים צמנטיים (דבקים מיוחדים) ליצירת שכבת הגנה על הברזל, וביצוע תיקוני בטון ותיקוני טיח.

במצבים מתקדמים יתר, שבהם ברזל הזיון בולט וחשוף וניתן להבחין כי הוא מכופף מעוות ועקום, בשל שינויים ברמת העומסים המופעלים על העמודים, הטיפול דורש עיבוי בתהליך עבודה רב-שלבי. במצב זה, בנוסף לטיפול בקורוזיה הפנימית ולתיקוני הטיח והבטון, מבצעים גם עיבוי באמצעות טפסנות ויציקת בטון מסביב לעמודים בעובי של 10 ס"מ לכל הפחות מכל צדי העמוד.

חשוב לדעת כי עבודות שיקום ועיבוי של עמודים בעלי פגיעות קשות, מחייבת תכנון קונסטרוקטיבי וליווי של מהנדס בניין, לרבות חתימת מהנדס בגמר הביצוע. זהו תהליך עבודה מורכב ויש להקפיד כי הוא מבוצע בהתאם לתקנות.

בחברת שלדג אנו מציעים תיקון ושיקום עמודי בניין תוך עמידה בסטנדרטים הנדסיים מחמירים, ובלי להזניח, את האספקט החשוב של חזות המבנה.

לכל אורך הפרויקט החל באבחון הרמת הפגיעה, דרך התכנון הקונסטרוקטיבי ועד השלמת הביצוע, מלווה את הדיירים מנהל פרויקט מקצועי ומיומן של שלדג, העומד לרשותם לצורך מתן מענה לכל שאלה ופתרון לכל פנייה.

אם עמודי הבניין שאתם מתגוררים פגועים ופגומים, או אם יש עמודים שהברזל שלהם גלוי לעין, צרו קשר עם נציגי של חברת שלדג, ואנו נייעץ לגבי דרכי הטיפול המתאימות ביותר למבנה ולאופי הפגיעה בעמודים.

שירותים נוספים

שיפוץ ושיקום מבנים

חברת שלדג מומחית בשיפוץ ושדרוג חזיתות מבנים ברמה הגבוהה ביותר ומספקת לכם פתרון הן בהיבט הבטיחות הכולל חוזק הנדסי והן בהיבט האסתטי.

ביסוס וחיזוק מבנים מסוכנים

מתן פתרון מלא של ניהול הפרויקט הכולל תכנון קונסטרוקטיבי לחיזוק וביסוס המבנה וביצוע קבלני באמצעות אנשי המקצוע המובילים בתחום.

תוספת ממ״דים לדירות ובניינים

תוספת ממדים על פי התקן הנדרש לדירות בבניינים בהם לא קיים מרחב דירתי מוגן, החל משלב ההיתרים הדרושים, דרך התכנון האדריכלי והקונסטרוקטיבי ועד השלמת הביצוע והגמר.

בניית מרפסות שמש

בניית מרפסות שמש בבניינים קיימים החל משלב קבלת ההיתרים הדרושים, דרך התכנון האדריכלי והקונסטרוקטיבי ועד השלמת הביצוע והגמר.

פיתוח חצרות

שדרוג ופיתוח חצרות ברמה הגבוהה ביותר תוך תכנון מרחב המגורים המשותף כיחידה עיצובית שלמה ומגובשת.

דלתות כניסה מאלומיניום

שדרוג כניסת הבניין בדלת אלומיניום מודרנית לביטחונכם האישי ולשמירה מרבית על הבניין. בתהליך עבודה קצר תוכלו ליהנות מתחושת ביטחון ולחדש את דלתות הבניין הישנות.

מסתורי כביסה מאלומיניום לבניינים וצמודי קרקע

מסתורי כביסה מעניקים לבניין מראה אסתטי ואחיד, שומרים על הפרטיות ומסייעים בהגנה על הכביסה מפני אבק ונזקי מזג האוויר.

שלדג - איכות ואמינות בונים את ההבדל מאז 1978

טופס יצירת קשר